Dans

“The thinking body”
de onmetelijke intelligentie van ons lichaam, ontroert, verbaast, inspireert en zet in beweging”

Danslessen op School
Onderzoeken, creëren en reflecteren

1

Ik vind het belangrijk dat er een veilige sfeer is waarin de leerlingen
durven te onderzoeken en te creëren.
Ook vind ik het belangrijk dat leerlingen goed contact leren maken met hun eigen lichaam en dat zij respectvol  en nieuwsgierig met zichzelf en de ander omgaan.

Cultuur en school- danslessen
(lees meer….)

Dansachtergrond-  Dans maker
Contemporary dance

Voorstelling "Landschap"1995In 1993 studeerde ik af als danseres/ dansmaker aan de hedendaagse dansopleiding (EDDC/CNDO) , tegenwoordig Artez in Arnhem.

Danceworks
Na mijn afstuderen  heb ik verschillende danssolo’s gemaakt en uitgevoerd.
Mijn danswerk werd sterk beïnvloed door andere studies die ik heb gevolgd, zoals Japanse Buttho dans en een studie dans en meditatie in de VS (Deborah Hay).  Mijn dansen hadden een ingetogen, intens, verstild en ritueel karakter.

Wednesdaymorning dancegroup/ dansgroep Arnhem
In Arnhem ontmoet ik wekelijks collega’s.
Wij dansen en improviseren samen.
Onze  danswerk is gebaseerd op lichaamswerk en diepgaand experimenteel onderzoek naar dans en beweging.

 Danceworks- historie

“Bride in a hurry” (1993)

 Voorstelling "Landschap"1995

 “Landschap” 1995

“Ik maak dansvoorstellingen waarmee ik intuïtief te werk ga. Hiermee probeer ik de essentie van het leven te raken. In plaats van chaos van de wereld uit te beelden, zoek ik juist naar innerlijke kracht en eigen drijfveren.” (Saraja)

Recensies:

-Gelders dagblad: “…een uiterst boeiend stuk solo-danskunst”

-Vereninging voor beeldend kunstenaars (Zutphen): “…intens, prachtig en krachtig, verstild en aanwezig”

1993: Docent muziek en dans: “You are working with the unknown”

“Waterziel”  (1996)    Work in progress

Fotografie 1: Charles Keijser